Author |
Message |
deathface
|
Post subject: Iced Earth lille pikken Posted: Mon Feb 17, 2014 2:46 pm |
|
|
Det var godt . God lyd. Masser af riff.
90 % stiv diller
_________________ DØDSPIK I DIT KLAMME FJÆS
|
|
Top |
|
 |
Hr. Dahl
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Mon Feb 17, 2014 4:12 pm |
|
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord |
|
Nå ja, det var i går. Var der noget ved Warbringer?
|
|
Top |
|
 |
AndersV
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Mon Feb 17, 2014 7:02 pm |
|
Storslået Tidevandskriger |
|
Ville gerne, men søndag og to opvarmningsbands, hvor det første var annonceret til at gå på 20.30...
Fedt med riffs.
_________________ SCREMING FOR VENCENCE
|
|
Top |
|
 |
j
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Mon Feb 17, 2014 9:59 pm |
|
Den Almægtige Klonpave |
 |
Joined: Sun Mar 09, 2003 1:00 am Posts: 10935 Location: Northhaven, Easterbridge
|
Hr. Dahl wrote: Nå ja, det var i går. Var der noget ved Warbringer? Er der nogen der ved hvornår Warbringer spillede?
|
 |
A Godlike Creature
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 8:35 am |
|
VIP |
 |
Joined: Mon Feb 18, 2002 1:00 am Posts: 36894 Location: Vesterbro
|
Fedt nok bortset fra at de blev ved og ved.....
Top |
|
 |
Fisker Thomas
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 8:57 am |
|
Kutterkongen |
 |
Joined: Sat Mar 15, 2003 1:00 am Posts: 22085 Location: The GoodShip Lollipop
|
AndersV wrote: Ville gerne, men søndag og to opvarmningsbands, hvor det første var annonceret til at gå på 20.30...
Fedt med riffs. Også min anke. Og så det, at jeg ikke helt har tiltro til dem længere. Hvor længe spillede de?
|
 |
Hr. Dahl
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 9:39 am |
|
|
Hvornår de spillede er lidt ligegyldigt. Men det er det bedste Thrash band pt., så interessen for dem vil jo altid være der. Super liveband i øvrigt. Havde de headlinet i søndags, var jeg nok dukket op.
|
|
Top |
|
 |
Tokyo Triballoween
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 10:10 am |
|
|
Elm Street lagde ud 20.30. De spillede en halv time, med næsten ingen pauser mellem numrene. Deres sange er fede - jeg har købt albummet og det er rigtig godt. Det var lidt ærgerligt, at sangeren synger meget anderledes live end på pladen. Noget af charmen ved pladen er, at det er "ren" vokalstil. De så også ud til at have det sjovt på scenen.
Warbringer gik på omkring 21.20-21.25, kan ikke huske det præcist. Forsangeren er meget energisk og har nogle vilde armbevægelser og ansigtsudtryk. De spillede lidt længere end Elm Street, ~45 minutter. Respons fra publikum var ret afslappet, som jeg husker det.
Frit fra hukommelsen:
"You know how to rock?!" YEEAAH "You know how to bang your heads?!" YEAAAAH "You know how to mosh?!" Ehhh øhhmmm næ "Well! That fucking sucks! Are you just too old and tired? Try bringing your kid to a thrash metal show, they'll teach you how to mosh!"
Forsangeren og den ene guitarist var meget energiske, som sagt. De to andre med guitar + bas stod og slappede af og så ret ligeglade ud. Man kunne selvfølgelig næsten ikke se trommeslageren.
Iced Earth styrede i omkring halvanden time. Mange ønskede Wolf, men de spillede den ikke. Sidste ekstranummer var "Iced Earth" hvilket var fedt. Det sjoveste var, da de råbte, at de ville spille en bestemt sang, og en fra publikum råbte tilbage "Vi venter 3 minutter og 20 med at gå amok", og vokalisten kunne selvfølgelig ikke forstå det danske. Det var skægt. God koncert, sluttede bare lidt for sent. Var heldigvis i bil.
_________________ ARCHGOETHE
|
|
Top |
|
 |
A Godlike Creature
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 2:55 pm |
|
VIP |
 |
|
Hr. Dahl wrote: Hvornår de spillede er lidt ligegyldigt. Men det er det bedste Thrash band pt., så interessen for dem vil jo altid være der. Super liveband i øvrigt. Havde de headlinet i søndags, var jeg nok dukket op. Forstår heller ikke Fisserens mistro. De er klart et hak bedre end de andre, og det har de været i 10 år nu, på plade OG live. Måske vil Fiskeren bare være den første til at stå af, måske vil han bare være firstmover. De headlinede i søndags Dahl, så det var synd du ikke dukkede op. 
Top |
|
 |
AndersV
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 4:10 pm |
|
Storslået Tidevandskriger |
|
A Godlike Creature wrote: Hr. Dahl wrote: Hvornår de spillede er lidt ligegyldigt. Men det er det bedste Thrash band pt., så interessen for dem vil jo altid være der. Super liveband i øvrigt. Havde de headlinet i søndags, var jeg nok dukket op. Forstår heller ikke Fisserens mistro. De er klart et hak bedre end de andre, og det har de været i 10 år nu, på plade OG live. Måske vil Fiskeren bare være den første til at stå af, måske vil han bare være firstmover. De headlinede i søndags Dahl, så det var synd du ikke dukkede op.  Tror det er Warbringer Dahleren er interesseret i. Og Fiskeren har da (ligesom undertegnede) banget vedholdende, omend nok mere og mere skeptisk, til Iced Earth gennem årene. Tror nærmere det handler om, at man virkelig gerne vil blive ved med at kunne lide dem (gammel kærlighed osv.), men at Jon Schaffer altså virkelig gør det svært.
_________________ SCREMING FOR VENCENCE
|
|
Top |
|
 |
A Godlike Creature
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 7:17 pm |
|
VIP |
 |
|
Ja, ved godt at du er Iced Earth fan igennem tiderne. Fortæl om dit problem med Jon, jeg har ikke hørt de sidste par skiver skal det siges.
Top |
|
 |
Folkelig røvsnaps No. 1
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Tue Feb 18, 2014 8:36 pm |
|
 |
Joined: Thu May 01, 2003 1:00 am Posts: 19761 Location: Ca. 260 km fra Boller Slot
|
j wrote: Hr. Dahl wrote: Nå ja, det var i går. Var der noget ved Warbringer? Er der nogen der ved hvornår Warbringer spillede? Spørg the horrible dressed man.
_________________ ... tror jeg.
Der kommer vildt mange fede bands!
|
|
Top |
|
 |
Fisker Thomas
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Wed Feb 19, 2014 9:04 am |
|
Kutterkongen |
 |
Joined: Sat Mar 15, 2003 1:00 am Posts: 22085 Location: The GoodShip Lollipop
|
A Godlike Creature wrote: Ja, ved godt at du er Iced Earth fan igennem tiderne. Fortæl om dit problem med Jon, jeg har ikke hørt de sidste par skiver skal det siges. Jeg har sgu været Iced Earth-fan siden The Dark Saga og købt samtlige plader, også efter de blev dårlige fra og med The Glorious Burden. Fra og med Stormrider til og med Horror Show har de en af verdens bedste metaldiskografier. Siden har Schaffer mistet evnen til at skrive sange - den dynamik, der kendetegnede dem engang, er helt væk, nu er det bare kedeligt og monotont. Jeg gætter på, at Schaffer savner udfordring på sangskrivningsfronten, men alt tyder på, at han er for stor en douche til at kunne tåle, hvis nogen har andre input. Hver gang jeg har set dem (bortset fra på Horror Show-turnéen), har man fx kun kunnet høre leadguitar, når Schaffer har spillet leads - ellers er hele lortet blevet overdøvet af Schaffer. Det tyder på, at noget er galt.
|
 |
Hr. Dahl
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Wed Feb 19, 2014 10:05 am |
|
|
Ja, det var Warbringer jeg mente.
Iced Earth har jeg nu ikke det store imod. Så dem på Wacken tilbage i år 2000, og det var ret godt. Det er dog ikke et band, jeg har taget mig sammen til at få tjekket ordentligt på plade.
|
|
Top |
|
 |
A Godlike Creature
|
Post subject: Re: Iced Earth lille pikken Posted: Wed Feb 19, 2014 7:46 pm |
|
VIP |
 |
|
Fisker Thomas wrote: A Godlike Creature wrote: Ja, ved godt at du er Iced Earth fan igennem tiderne. Fortæl om dit problem med Jon, jeg har ikke hørt de sidste par skiver skal det siges. Jeg har sgu været Iced Earth-fan siden The Dark Saga og købt samtlige plader, også efter de blev dårlige fra og med The Glorious Burden. Fra og med Stormrider til og med Horror Show har de en af verdens bedste metaldiskografier. Siden har Schaffer mistet evnen til at skrive sange - den dynamik, der kendetegnede dem engang, er helt væk, nu er det bare kedeligt og monotont. Jeg gætter på, at Schaffer savner udfordring på sangskrivningsfronten, men alt tyder på, at han er for stor en douche til at kunne tåle, hvis nogen har andre input. Hver gang jeg har set dem (bortset fra på Horror Show-turnéen), har man fx kun kunnet høre leadguitar, når Schaffer har spillet leads - ellers er hele lortet blevet overdøvet af Schaffer. Det tyder på, at noget er galt. Ok, tak for info. Jon var ikke glad i Vega i søndags, meget koncentreret bandboss der hele tiden kiggede på de andre som en teamleder. Som om han holdte skarpt øje med de andre og hele tiden tænkte "gør de nu det rigtige" "fucker de nu op"...
Top |
|
 |