TEST123
It is currently Mon Nov 30, 2020 5:48 am

Post a new topicPost a reply Page 2 of 2   [ 26 posts ]
Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Beastmilk - Pumpehuset 20 februar 2014
PostPosted: Thu Feb 20, 2014 11:50 am 
Storslået Tidevandskriger

j wrote:
Det lugter lidt hen ad Her Er Ro bar, det her.

Ja?

Jeg er forøvrigt vild med den her fra http://pumpehuset.dk/koncerter/beastmilk/:

Quote:
Har du svært ved at overbevise vennerne om, at ægte postpunk skal findes i startfirserne og ikke hos moderne pop-punk acts som Franz Ferdinand, Bloc Party eller Talking Heads?

Profile  

PostPosted: Thu Feb 20, 2014 12:10 pm 
Ædelgud Med Ild & Nat Som Portfolio

Ja, og Franz Ferdinands pop-punk!

Image

Det kan godt være at I er stærkest, men jeg er flest!

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 2:00 pm 

Ja, det svingede jo sådan lidt mellem forskellige varianter af en 4/6'er. En 5/6'er når de var bedst, hvis man havde været fuld.

Beastmilk er jo grundlæggende vildt gode. De mangler bare nok rigtigt gode numre til at fylde et helt sæt ud, men det kommer forhåbentligt med næste plade. De havde meget smart lagt de bedste numre i starten og slutningen af sættet, så man startede og sluttede på toppen. Men begejstringen dalede altså lidt undervejs.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 2:44 pm 
Kutterkongen

AndersV wrote:
Ja, det svingede jo sådan lidt mellem forskellige varianter af en 4/6'er. En 5/6'er når de var bedst, hvis man havde været fuld.

Beastmilk er jo grundlæggende vildt gode. De mangler bare nok rigtigt gode numre til at fylde et helt sæt ud, men det kommer forhåbentligt med næste plade. De havde meget smart lagt de bedste numre i starten og slutningen af sættet, så man startede og sluttede på toppen. Men begejstringen dalede altså lidt undervejs.

AndersV truther. I øvrigt et vildt blandet publikum. Det var sjovt.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 3:22 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Var koncerten rykket til den store sal?

Det er sjældent jeg har oplevet så stor en hype omkring en koncert.

Beastmilk ender nok med at få så fin en karriere som Volbeat.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 4:17 pm 
Klonslettens Nye Metasherif

Koncerten var i den lille sal og selvom der var et helt pænt fremmøde var der vist langt fra udsolgt. Så helt så hypet var koncerten vist heller ikke.

Jeg filosoferede (okay, det er måske så meget sagt) også lidt over ideen om Beastmilk som Finlands Volbeat under koncerten - uden den helt store musikalske sammenligning, selvom begge bands tydeligvis er glade for Misfits. Store skal de nok blive, i hvert fald. Jeg er egentlig overrasket over at Roskilde ikke har rykket på dem endnu, men det kommer sikkert.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 4:19 pm 
Klonslettens Nye Metasherif

Det var i øvrigt en rigtig god koncert. Ikke helt samme wow-faktor som på Metal Magic, nu hvor jeg på forhånd kendte sangene, men det kan man jo ikke rigtig hænge bandet op på. Jeg glæder mig til at se, hvor de ender henne.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 21, 2014 7:21 pm 
Den Almægtige Klonpave

Det er helt vildt, så godt et nummer Love in a Cold World er. Det skulle de bare have spillet 2-3 gange i streg i stedet for den lidt ligegyldige Genocidal Crush.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 23, 2014 9:06 am 

moesby wrote:
Koncerten var i den lille sal og selvom der var et helt pænt fremmøde var der vist langt fra udsolgt. Så helt så hypet var koncerten vist heller ikke.

Jeg filosoferede (okay, det er måske så meget sagt) også lidt over ideen om Beastmilk som Finlands Volbeat under koncerten - uden den helt store musikalske sammenligning, selvom begge bands tydeligvis er glade for Misfits. Store skal de nok blive, i hvert fald. Jeg er egentlig overrasket over at Roskilde ikke har rykket på dem endnu, men det kommer sikkert.

Jeg kom af en eller anden grund også til at tænke Volbeat-potentiale på et tidspunkt. Af Danzig-relaterede ting minder de mig mest af alt om Samhain.

Derudover tænkte jeg også mere The Cult, end jeg har gjort når jeg hører albummet. Lydbilledet på albummet er ret dybt og komplekst med mange lag. Jeg var ret imponeret over, hvordan de så vellykket kunne transformere det over til noget der lød så godt live med bas, trommer, én guitar (troede inden koncerten at Kvohst også spillede guitar) og vokal.

Jeg har et eller andet udefinerbart, lidt tåbeligt problem med at Kvohst næsten er for dygtig. Han er jo kun lige kommet hjem fra turne med Hexvessel, har flyttet bakkenbarterne lidt længere ned og skiftet fra skov- til gadegarderoben og så afsted igen: nu uden akustisk guitar, men til gengæld med nogle nye dansemoves. Og i overmorgen laver han så noget helt tredje, og gør det garanteret også skidegodt. Men mener han det nu også virkelig?

Et eller andet sted ville det være sejt, hvis Beastmilk var 21 år gamle og åndede og levede for Beastmilk. Omvendt er der jo tusindvis af bands der sætter alt på et bræt, men som ikke er i stand til at skrive numre blot en brøkdel så gode som Death Reflects Us, The Wind Blows Through Their Skulls eller Fear Your Mind, og så kan det jo være lige meget.

Jeg kan godt lide Beastmilk, de er skidegode.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 23, 2014 10:44 am 
Kutterkongen

Jeg synes heller ikke, man skal undervurdere, at de har en lille Simple Minds-facet.

Profile  

PostPosted: Sun Feb 23, 2014 1:04 pm 
Skjoldbærer

Jeg er ret enig i mange af AndersV's betragtninger - omend ikke helt i vurderingen af Kvohst talenter eller konklusionen. Manden er en dygtigt sangskriver - ingen tvivl om det, men overordnet set bliver det simpelt hen for letkøbt. Især Beastmilk er i min opfattelse nærmest ren pastiche og Hexvessel lugter også derhenad. Jeg var selvfølgelig heller ikke til nogen af koncerterne (af selv samme grund), så det kan da være, at det havde rykket ved min opfattelse.

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 2 of 2   [ 26 posts ]
Go to page Previous  1, 2