TEST123
It is currently Thu Oct 22, 2020 1:26 am

Post a new topicPost a reply Page 2 of 3   [ 42 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: DEATH på Voxhall 12. november 2013
PostPosted: Fri Aug 23, 2013 12:48 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Bliver sgu fedt at se Death Strike med Speckmann på torsdag!

Hvis det var en Death reunion der fokuserede på de to første plader, var jeg mere interesseret. Chris Reifert kunne spille trommer, Kam Lee på vokal og Rick Rozz på guitar. Så skal der selvf. lige findes en bassist.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 2:01 pm 
Very VIP
Very VIP

Agony wrote:
Death To All, som de ret beset kalder sig:

De kalder sig da ikke Death To All på denne flyer ihvertfald? Der er det da det originale Death logo o.s.v.

Image

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 2:30 pm 
Dommedagskriger

Kom denne lineup til Metalbyen eller Kbh, SÅ VAR PIKKEN DER

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 3:18 pm 
Skjoldbærer

Folkelig røvsnaps No. 1 wrote:
Omegá wrote:
Nu er Schuldiner = Death for mig,

Ditto... Og nu hvor Agony bringer Maiden ind i det, så kan det sammenlignes med Harris = Maiden.

Jeg synes Agony forklarer det meget fint. Det er netop alle de tilbageværende fra Death, der tager denne turné og hylder Chuck. Og nu hvor vi er ved sammenligningen. Ville det så betyde, at Bruce, Nicko osv. ikke måtte hyre en bassist, hvis det tragiske skulle ske, at Harris afgik ved døden og derefter spille en række shows for at ære Harris' minde? (tænkt eksempel, naturligvis).

Jeg er selv stor fan af Iron Maiden og ville selvfølgelig troppe op. Også selvom Iron Maiden uden Steve Harris virker næsten lige så mærkeligt som Death uden Chuck Schuldiner.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 3:25 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Jamen helt sikkert. Det måtte Maiden drengene da gerne , jeg ville bare ikke være særlig meget oppe at køre over det (ville dog selvf. tage ind og se det alligevel - men det kommer jo aldrig til at ske). Og i en sådan tænkt situation, så ville det jo netop være Maiden jam featuring original members - i min optik i hvert fald. Det Agony skrev, var at Maiden i nuværende konstellation var at sammenligne med det her Death halløj, og det er jeg meget uenig i.

Der kommer vildt mange fede bands!

Image

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 6:18 pm 
Skjoldbærer

Vi er faktisk ikke uenige, Røvsnaps. Iron Maiden anno 2013 er noget mere Iron Maiden end Death To All anno 2013 er Death. Ingen tvivl om det.

Det er jo heller ikke sådan, at jeg får svært ved at sove om natten frem til koncerten d. 12. november. Men jeg glæder mig til en aften med Chucks musik, fremført af dem, der var med til at indspille den og turnere med numrene. Alle tilstede kender præmissen og så ser jeg det ikke som et falsum eller forsøg på at lave rovdrift på noget.

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 7:22 pm 
Skjoldbærer

Og til dem, der er forvirrede omkring DEATH vs. Death To All osv., så er her en forklaring fra hestens egen mule:

Hello people. A minute to explain about the name 'DTA', since it has caused a lot of chatter...

As you know, 'Death To All' was a one-off, five US city tour organized by Sick Drummer Magazine in June 2012. It featured seven former DEATH members and had our blessing. The shows were killer but behind the scenes things went wrong: Sick Drummer mostly didn't pay anyone (the musicians, us, the booking agent, the opening bands, the crew, the charity), they cancelled 2 shows, and there were questions about refunds, etc. What a mess.

The bottom line was that DEATH fans loved it, we loved doing it, and so decided to carry on if it was possible. But UNBELIEVABLY in June 2013, despite the fact they owed everyone tens of thousands of dollars, Sick Drummer's Ian Macdonald wrote me a demand letter saying he wanted FIFTY GRAND for the name 'Death To All'. We had trademarked it but were so pissed off that he could sink so low that we all made the decision to cease using the term 'Death To All' - most people simply refer to what we're doing as 'DTA' anyway, so only refer to the tours now as 'DTA'. We continue to use the DEATH logo because it needs to be obvious to everyone that this is official and sanctioned by us.

I hope this clears things up. DEATH as a band ceased to exist in 2001 when Chucky died. DEATH now continues on as an important metal brand. DTA is another tool in keeping the legacy alive. Everyone that sees the DEATH logo knows that Chuck died years ago but that his music is timeless. DTA is one means of getting together to celebrate Chuck's creations,

Enjoy the metal flowage. ERIC

Sakset fra: https://www.facebook.com/DeathOfficial? ... ion=stream

DTA: https://www.facebook.com/DeathDTATours

Profile  

PostPosted: Fri Aug 23, 2013 8:57 pm 
Udvalgt Protektor (Højridder) af Dommeda

Det Agony skrev, var at Maiden i nuværende konstellation var at sammenligne med det her Death halløj, og det er jeg meget uenig i.

Haha, jeg vidste godt at det ville medfører en reaktion fra dig.
Det var ikke det jeg hentydede til, slet ikke! Det var mere en hentydning til, at når et band mister et betydende medlem, så er der rigtig mange, der har travlt med at dømme bandet ude og dødt og det de laver efterfølgende er et "jam band". For selvfølgelig er Maiden ikke et "jam band".
Det skal også ses i lyset af, at jeg synes at der er forskel på et Death tribute band med tidligere medlemmer, der vil hylde Chuck og hans musik og et band bestående af tilfældige musikkere, der vælger at fortolke og spille et bands musik.

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 4:35 am 
Very VIP
Very VIP

Jamen helt sikkert. Det måtte Maiden drengene da gerne , jeg ville bare ikke være særlig meget oppe at køre over det (ville dog selvf. tage ind og se det alligevel - men det kommer jo aldrig til at ske). Og i en sådan tænkt situation, så ville det jo netop være Maiden jam featuring original members - i min optik i hvert fald. Det Agony skrev, var at Maiden i nuværende konstellation var at sammenligne med det her Death halløj, og det er jeg meget uenig i.

Jeg kan følge Ole meget langt hen ad vejen. På en eller anden måde synes jeg det er direkte blasfemi at køre klassisk Death logo etc. uden Chuck. Kan slet ikke få det til at passe sammen når hovedmanden ikke er til stede. Hvorfor er det lige de skal kneppe det originale Death logo etc.? Vil skidegerne se koncerten, men synes det er fucked up at kalde sig DEATH og bruge logoet uden Chuck. Deres søforklaringer om det hele er bare ikke bulletproof!

"We continue to use the DEATH logo because it needs to be obvious to everyone that this is official and sanctioned by us."

GAAAAB - tag en spiller sammen med Joey DeMaio og forsvind!

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 1:36 pm 
VIP

Omegá wrote:
Nu er Schuldiner = Death for mig, men god fornøjelse til jer. Jeg ville ønske, det begejstrede mig.

Men nu prøver de jo ikke på at lege Death.

Det er en hyldest, homage to Death. Det er vel kun et engangsforetagende for at hylde Chuck.

Og så længe det er det, så synes jeg at projektet er godkendt.

kREATOR / eNEMY oF gOD
pOSTMODERN jUKEBOX / tHE nEW cLASSICS
rOLLING sTONES / bLUE & lONESOME
jUDAS pRIEST / rEDEEMER oF sOULS

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 1:42 pm 
VIP

Jeg så gerne Maiden uden Harris, han er da slet ikke at sammenligne med Chuck for Death eller Phil for Thin Lizzy.

Harris ER ikke Maiden. De ville måske få en smule svært ved at lave nyt materiale, men live kan de da bare sætte en eller anden bas-knold ind uden at man vil bemærke det. Det kan man ikke i Chucks og Phils tilfælde.

kREATOR / eNEMY oF gOD

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 4:46 pm 
Tung Panserviking

A Godlike Creature wrote:
Jeg så gerne Maiden uden Harris, han er da slet ikke at sammenligne med Chuck for Death eller Phil for Thin Lizzy.

Harris ER ikke Maiden. De ville måske få en smule svært ved at lave nyt materiale, men live kan de da bare sætte en eller anden bas-knold ind uden at man vil bemærke det. Det kan man ikke i Chucks og Phils tilfælde.

Tror næppe at enhver "bas-knold" kunne afløse Harris...

Men når det så er sagt, så er jeg faktisk enig med dig i, at den sammenligning overhovedet ikke holder stik. Jeg ville heller ikke synes at Maiden stoppede med at være Maiden bare fordi Harris smuttede. Hvis man skal sammenligne Chuck/Death situationen, så burde det vel snarere være med Mustaine/Megadeth.

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 6:28 pm 
Skjoldbærer

... eller Varg/Burzum... :D

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 7:18 pm 
VIP

Knobi Brot wrote:
A Godlike Creature wrote:

Tror næppe at enhver "bas-knold" kunne afløse Harris...

Men når det så er sagt, så er jeg faktisk enig med dig i, at den sammenligning overhovedet ikke holder stik. Jeg ville heller ikke synes at Maiden stoppede med at være Maiden bare fordi Harris smuttede. Hvis man skal sammenligne Chuck/Death situationen, så burde det vel snarere være med Mustaine/Megadeth.

Just præcis med Megadeth. Jeg tror at man skal have at gøre med en meget markant frontmand hvis sammenligningen skal holde stik.

Og udskift lige "bas-knold" med "bas-nørd" eller whatever, sorry det var det jeg mente... Jeg er ikke helt klar over Harris niveau på den helt store skala, men han er uden sammenligning min yndlingsbassist. Men enhver der nørder bas på højt niveau kan vel nok spille Harris shit live.
Og sæt ham samtidig til at stå at mime til alle sangene, så har vi også lidt at grine af :-)

kREATOR / eNEMY oF gOD

Profile  

PostPosted: Sat Aug 24, 2013 7:18 pm 
VIP

...med den ene fod på en monitor.

kREATOR / eNEMY oF gOD