TEST123
It is currently Sun Nov 29, 2020 1:56 pm

Post a new topicPost a reply Page 1 of 2   [ 16 posts ]
Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: SOUNDGARDEN @ Forum d. 9/9!
PostPosted: Tue May 07, 2013 3:40 pm 
Kultmedlem

Fra Gaffa:

Quote:
Soundgarden udgav deres første album i 16 år, "King Animal", den 12. november sidste år. Siden frontmanden Chris Cornell i januar 2010 annoncerede, at bandet var gendannet, har der siden været forventninger om både nyt album og koncert i Danmark. Nu er begge dele indfriet.

På Soundgardens officielle hjemmeside har bandet nemlig offentliggjort fire europæiske tour-datoer til efteråret, heriblandt én i vores lille land.

Den 9. september gæster Soundgarden Forum i København, og billetsalget starter den 13. maj klokken 10.00 via Billetnet.dk.

Soundgarden blev dannet i 1984 af Chris Cornell og guitarist Kim Thayil sammen med bassisten Hiro Yamamoto, der var med på gruppens første ep'er samt de to første fuldlængde-udgivelser, "Ultramega OK" (1988) og "Louder Than Love" (1989), hvor også trommeslager Matt Cameron medvirker. Det var dog først, efter at bassisten Ben Shepherd kom med i 1991, at gruppen for alvor fik sit gennembrud med albummet "Badmotorfinger" (1991). Verdensberømmelsen kom tre år senere med albummet "Superunknown" (1994), der blandt andet indeholdt sangen "Black Hole Sun".

Soundgarden udgav i 1996 albummet "Down On The Upside", men efter den efterfølgende turné valgte bandet at gå i opløsning. Dog var alle fire medlemmer til stede i oktober 2009 til en Pearl Jam-koncert, hvor Chris Cornell sang Temple Of The Dog-hittet "Hunger Strike" sammen med Pearl Jam, og tidligere i 2009 optrådte de tre øvrige medlemmer sammen med Tad Doyle til en Tom Morello-koncert. 1. januar 2010 offentliggjorde Chris Cornell, at Soundgarden var gendannet. I 2010 gav gruppen flere koncerter, og i 2011 annoncerede de, at de arbejdede på et nyt album, ligesom de tog de på en turné, der fortsatte ind i 2012 og blandt andet bragte dem til Sweden Rock Festival i juni. Nu rammer de så endelig Danmark til efteråret.

Profile  

Post subject: Re: SOUNDGARDEN @ Forum d. 9/9!
PostPosted: Sat May 11, 2013 11:14 am 
Tung Panserviking

De var mega fede på SRF og den nye plade holder maks- det skal klart ses! -Hbang-

Profile  

PostPosted: Sat May 11, 2013 4:28 pm 
Yngling

Synes den nye plade stinker. Venstrehåndsarbejde.
Men skal selvfølgelig gense de gamle Seattle-rockere alligevel!

phil: "Se, det her synes jeg kunne være en interessant ting at diskutere. Altså, med mindre de sædvanlige idioter her på boardet bare tæppebomber tråden endnu engang."

Profile  

PostPosted: Fri Sep 06, 2013 9:42 am 
Tung Panserviking

Så er det sgu lige om lidt -Hbang-

Hvem skal derind?

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 7:36 am 
Tung Panserviking

Det var en lidt skuffende aften desværre

Det startede virkeligt skidt- supportbandet Graveyard var virkelig dårlige og ølkøen ufatteligt lang og meget langsom -bang-

Soundgarden spillede som sådan ganske godt, men lyden spolerede en stor del af det. Noget af det mest underlige lyd jeg har hørt- det svingede hele tiden mellem at være rigtig god og rigtig dårlig, man fik to sange der lød helt som det skulle og så kom der en sang, som lød af lort. På positivsiden skal det dog nævnes, at det var virkelig godt, når lyden var god og at de nye sange fungerede virkelig godt live.

En lille CCCC'er herfra

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 8:55 am 
Den Almægtige Klonpave

Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor man stadig bruger Forum til koncerter? Jeg mener, alle er jo enige om at lyden derinde er noget nær landets ringeste?

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 10:26 am 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Er der ikke plads til næsten 10000 mennesker? Der er vel ikke så mange andre steder med den kapacitet i hovedstaden. KB Hallen er jo brændt. Så er der Parken, men der er lyden også tvivlsom.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 3:41 pm 
Fuldvoksen Bledreng

Som Dahl siger, kapaciteten. Skidtet ned er Falconer, som mig bekendt kun kan huse 3-4000 mod Forums 10000.

Der burde virkelig bygges et stort koncertsted. Som kunne huse fra 5-10000 mennesker.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 4:51 pm 

j wrote:
Er der nogen, der kan forklare mig, hvorfor man stadig bruger Forum til koncerter? Jeg mener, alle er jo enige om at lyden derinde er noget nær landets ringeste?

Fordi folk bliver ved med at komme til koncerterne.
Jeg lader mig fortælle, at det var en katastrofe i går, lydmæssigt, performancemæssigt og venuemæssigt.

Death to false metal

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 11:10 pm 
Skjoldbærer

Hr. Dahl wrote:
Så er der Parken, men der er lyden også tvivlsom.

Det her har jeg hørt rigtig mange gange, men det er bare ikke sådan helt sandt. Roger Waters havde krystalklar lyd begge gange jeg har set ham i Parken. Der skal bare det rigtige lydsystem og de rigtige lydfolk til...

Profile  

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 12:45 am 
Kultmedlem

Waters' lydmænd gælder simpelthen ikke i ét stort sammenligningsgrundlag; de er for out of this world til denne verden. -evil-

Derudover er hér lidt anmeldelser, hvis generelle tone vist giver et okay overordnet indtryk af aftenen:

http://gaffa.dk/anmeldelse/75917?f=dk_fb_fp

http://www.b.dk/koncerter/ujaevnt-genho ... oundgarden

http://politiken.dk/ibyen/nyheder/musik ... mensioner/

http://soundvenue.com/musik/2013/09/sou ... nder-63996

(... Og selvfølgelig gi'r Treo 1/6:) http://ekstrabladet.dk/musik/koncert_an ... 090901.ece

Jeg er ret glad for, at jeg grundet lodden økonomi valgte at nedprioritere Soundgarden i denne omgang. Man ved jo nærmest, at de kommer igen.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 6:53 am 

Jeanette wrote:
Hr. Dahl wrote:
Så er der Parken, men der er lyden også tvivlsom.

Det her har jeg hørt rigtig mange gange, men det er bare ikke sådan helt sandt. Roger Waters havde krystalklar lyd begge gange jeg har set ham i Parken. Der skal bare det rigtige lydsystem og de rigtige lydfolk til...

Ja, der var god lyd. Jeg har kun været til AC/DC derinde, og der var lyden også fin.

Synes bare ofte at det netop er lyden folk kritiserer efter en koncert i Parken.

Soundgarden er sikkert alligevel heller ikke i stand til at fylde Parken. Der var ikke udsolgt i Forum, så vidt jeg er orienteret.

Profile  

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 7:26 am 
Tung Panserviking

Hr. Dahl wrote:
Er der ikke plads til næsten 10000 mennesker? Der er vel ikke så mange andre steder med den kapacitet i hovedstaden. KB Hallen er jo brændt. Så er der Parken, men der er lyden også tvivlsom.

Det var faktisk første gang, at jeg oplevede rigtig dårlig lyd derinde

Og iøvrigt har jeg stadig ikke oplevet dårlig lyd i Parken...

Hr. Dahl wrote:
Soundgarden er sikkert alligevel heller ikke i stand til at fylde Parken. Der var ikke udsolgt i Forum, så vidt jeg er orienteret.

Forum var for stort et venue- der var ikke fyldt, og så vidt jeg ved var der en del billetter, som blev givet væk eller udloddet i konkurrencer.

De mest mærkelige er, at Soundagrden i ders velmagtsdage i 90'erne spillede på midre steder, som KB Hallen og Valbyhallen :-? :D

Profile  

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 1:53 pm 
Træl

Det var helt forfærdeligt så derfor har min mand i marken naturligvis lavet kongerigets eneste rosende anmeldelse:

http://devilution.dk/index.php?option=c ... nmeldelser

For balancen var det nu godt at Gaffas skribent var udlånt fra Devilution. Men han blev afsløret af en vaks læser: "Med al respekt, så er jeg ret sikker på at jeg så denne anmelder stå i hjørnet med armene over kors hele koncerten, som var bag trapperne."

Profile  

PostPosted: Wed Sep 11, 2013 1:56 pm 
Kutterkongen

Jacob Dinesen wrote:
Det var helt forfærdeligt så derfor har min mand i marken naturligvis lavet kongerigets eneste rosende anmeldelse:

http://devilution.dk/index.php?option=c ... nmeldelser

For balancen var det nu godt at Gaffas skribent var udlånt fra Devilution. Men han blev afsløret af en vaks læser: "Med al respekt, så er jeg ret sikker på at jeg så denne anmelder stå i hjørnet med armene over kors hele koncerten, som var bag trapperne."

Jeg forstår ikke, hvorfor Gaffas læser påstår, at koncerten fandt sted bag trapperne? Det var da et mærkeligt sted at lægge den. Måske var det grunden til dårlig lyd?

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 1 of 2   [ 16 posts ]
Go to page 1, 2  Next