TEST123
It is currently Sat Dec 05, 2020 6:18 pm

Post a new topicPost a reply Page 2 of 2   [ 27 posts ]
Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Hvaeh... Var der i grunden nogen, der fik billet til THE
PostPosted: Tue Apr 30, 2013 12:19 am 
Hærdet Panserviking

THE D rocker.

Profile  

PostPosted: Tue Aug 13, 2013 10:51 pm 
Kultmedlem

Hahah, så var det da bare pissefedt!!
Og nej; selvfølgelig er Tenacious D sgu da hverken Mozart eller Roger Waters, men de er edderrådme skægge, og de bli'r edderrådme ikke mindre skægge af, at der findes andre bands i verden, hvis sange er længere og mindre uhøjtidelige. THE D rocker og hylder rocken, og det må dæleme være en trist affære hverken at kunne se det fede i dét eller i det mindste det underholdende i deres befriende dåske og letkøbte gags.

Derudover mener jeg det helt seriøst, når jeg siger, at Jack Blacks vokalevner for det første overgår samme hos adskillige rock- og metalfrontmænd fra bands, der har udgivet plader i årtier. Manden har en gudsbenådet stemme og en overlegen styr over adskillige teknikker; det er hermed fucking bevist på dansk jord. - Og Kyle Gass er desuden også en aldeles glimrende guitarist.

For det andet mener jeg det lige så seriøst, når jeg siger, at jeg vitterlig ikke kan huske, hvornår jeg sidst har været til en koncert med så sindssyg publikumsrespons. Ikke i år; muligvis faktisk ikke nogensinde. Så godt som samtlige 6.000 fremmødte kendte så godt som samtlige tekster til samtlige sange, og selvom numre som Kickapoo og selvfølgelig Tribute og Fuck Her Gently trak de største stik hjem, var der stort set konstant, øredøvende bifald imellem samtlige numre. Det var nærmest en lille smule vanvittigt.

Det trak lidt ned, at der var så ringe udsyn til scenen i Tap1, og det var åbenbart ikke noget enestående problem. Derudover er det jo ikke ligefrem indenfor dennehersens såkaldte "mock-rock"-genre, at de helt store kulturelt berigende oplevelser skal findes, men THE D indkasserer fandme stadigvæk en 5/6'er for gedigen, dåsk underholdning, rockhyldest, fed energi og sindssyg stemning. I ved, så'n nogle elementer, der netop gerne er til stede i rigtigt fede koncerter.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 14, 2013 10:34 am 
Ungkriger

Jeg hylder the D og ærgrer mig over at jeg ikke var der...

Profile  

PostPosted: Wed Aug 14, 2013 9:43 pm 
Den Almægtige Klonpave

3rd_I wrote:
THE D rocker og hylder rocken, og det må dæleme være en trist affære hverken at kunne se det fede i dét eller i det mindste det underholdende i deres befriende dåske og letkøbte gags.

Det er sjovt du skulle sige det, fordi jeg matcher den beskrivelse, og finder det egentlig overhovedet ikke trist. Tværtimod, faktisk...

Profile  

PostPosted: Wed Aug 14, 2013 10:33 pm 
Kultmedlem

j wrote:
3rd_I wrote:
THE D rocker og hylder rocken, og det må dæleme være en trist affære hverken at kunne se det fede i dét eller i det mindste det underholdende i deres befriende dåske og letkøbte gags.

Det er sjovt du skulle sige det, fordi jeg matcher den beskrivelse, og finder det egentlig overhovedet ikke trist. Tværtimod, faktisk...

Jeg mener nu ellers bestemt at have overværet dig være godt underholdt af flere dåske og letkøbte jokes i tidens løb - samt både rock og hyldest deraf. Men det er nok bare i tilfældet Tenacious D, at det ikke lige hænger sammen, så.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 14, 2013 10:41 pm 
Tung Panserviking

3rd_I wrote:
j wrote:
3rd_I wrote:

Jeg mener nu ellers bestemt at have overværet dig være godt underholdt af flere dåske og letkøbte jokes i tidens løb - samt både rock og hyldest deraf. Men det er nok bare i tilfældet Tenacious D, at det ikke lige hænger sammen, så.

Jeg kan sgo også godt lide plat humor, men Tenacious D er bare ikke sagen. De første par gange jeg hørte dem trak jeg da på smilebåndet, men hvordan kan man synes at det er virkeligt hylende morsomt? :-?

3rd_I wrote:
For det andet mener jeg det lige så seriøst, når jeg siger, at jeg vitterlig ikke kan huske, hvornår jeg sidst har været til en koncert med så sindssyg publikumsrespons. Ikke i år; muligvis faktisk ikke nogensinde. Så godt som samtlige 6.000 fremmødte kendte så godt som samtlige tekster til samtlige sange, og selvom numre som Kickapoo og selvfølgelig Tribute og Fuck Her Gently trak de største stik hjem, var der stort set konstant, øredøvende bifald imellem samtlige numre. Det var nærmest en lille smule vanvittigt.

Var der ikke en eller anden koncert med et eller andet tysk band i Tyskland i forrige uge, hvor der var cirka 70000, som kendte alle teksterne? :P

Profile  

PostPosted: Wed Aug 14, 2013 11:12 pm 
Kultmedlem

Knobi Brot wrote:
3rd_I wrote:
j wrote:

Jeg kan sgo også godt lide plat humor, men Tenacious D er bare ikke sagen. De første par gange jeg hørte dem trak jeg da på smilebåndet, men hvordan kan man synes at det er virkeligt hylende morsomt? :-?

Det er heller ikke sjovt på dén måde, men fordi det på én gang er så plat og letkøbt og samtidig leveret så tongue-in-cheek-charmerende, at... Ja, jeg kan ihvertfald kun holde af dem. Det er faktisk ret meget ligesom med Jakobs humor - uden iøvrigt at drage yderligere paralleller.

Knobi Brot wrote:
3rd_I wrote:

Var der ikke en eller anden koncert med et eller andet tysk band i Tyskland i forrige uge, hvor der var cirka 70000, som kendte alle teksterne? :P

Cheap shot, mester. :wink: THE D var i Danmark for første gang, og det var indendørs og derfor koncentreret på en helt anden måde. Rammstein havde Wacken-debut, ja, men de var på national hjemmebane. Og til open air-shows er stemningen generelt bare en anden end med tag over.
Men det med publikums respektive tekstkyndighed er for så vidt sikkert rigtigt nok. Jeg vil dog vove den påstand, at Rammsteins relativt simple verselinier nok i virkeligheden er nemmere at huske for enhver nogenlunde tyskkyndig, end Tenacious D's mere eller mindre søgte rim og sætningskonstruktioner samt ordbrug er for den efter min opfattelse gennemsnitligt engelsktalende her til lands. Men det kræver det jo så nok, at man kender begge bands' tekstuniverser for at kunne snakke med om...

Profile  

PostPosted: Thu Aug 15, 2013 3:58 pm 
Dommedagskriger

Dårligt udsyn til scenen.
Kan det bekræftes at det er generelt?

Deep Purple spille næste år derinde og jeg orker ikke at kæmpe for godt udsyn..

Profile  

PostPosted: Thu Aug 15, 2013 7:05 pm 
Kultmedlem

deathface wrote:
Dårligt udsyn til scenen.
Kan det bekræftes at det er generelt?

Deep Purple spille næste år derinde og jeg orker ikke at kæmpe for godt udsyn..

Både Gaffas anmelder samt brugere snakker om det. Men jeg ville i det hele taget passe på med at ta' ind til Purple; Gillans stemme og generelle performance bliver åbenbart sløjere og sløjere. På Wacken skulle han lige ud bagved og ha' ilt så'n ca. hvert kvarters tid; det var faktisk en lille smule trist at overvære.

Profile  

PostPosted: Wed Aug 21, 2013 4:42 pm 
VIP

Hr. Dahl wrote:
Nå ja, Tenacious D. Jeg har aldrig hørt det. Det er også kun for nyligt, jeg har fundet ud af at Jack Black er med.

ÅH NEJ, ikke HAM!

kREATOR / eNEMY oF gOD
pOSTMODERN jUKEBOX / tHE nEW cLASSICS
rOLLING sTONES / bLUE & lONESOME
jUDAS pRIEST / rEDEEMER oF sOULS

Profile  

PostPosted: Sun Aug 25, 2013 8:55 am 
Kultmedlem

A Godlike Creature wrote:
Hr. Dahl wrote:
Nå ja, Tenacious D. Jeg har aldrig hørt det. Det er også kun for nyligt, jeg har fundet ud af at Jack Black er med.

ÅH NEJ, ikke HAM!

Du har med andre ord først lige selv fundet ud af det??

Profile  

PostPosted: Sun Aug 25, 2013 9:52 am 
VIP

3rd_I wrote:
A Godlike Creature wrote:
Hr. Dahl wrote:

ÅH NEJ, ikke HAM!

Du har med andre ord først lige selv fundet ud af det??

At de skulle spille? Ja.

Jeg har det bare sådan med Jack Black at jeg hader ham... og så er der vel ikke noget at gøre.

Han har aldrig haft en eneste replik eller joke eller lavet et eneste ansigt jeg har grint af.. ok at grine af "sjove ansigter" er vel noget de færreste gør, med mindre man er under 10 år gammel, HÅBER jeg.

Han er frygtlig, overspiller helt vildt (med vilje tror jeg) og hans kærlighed for rock/heavy kommer også igennem i nogle af filmene, men han virker bare ikke true.

Jeg kan holde ham ud i EN film, og det er King Kong, for der skal han ikke skabe sig åndsvagt.

kREATOR / eNEMY oF gOD
pOSTMODERN jUKEBOX / tHE nEW cLASSICS
rOLLING sTONES / bLUE & lONESOME
jUDAS pRIEST / rEDEEMER oF sOULS

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 2 of 2   [ 27 posts ]
Go to page Previous  1, 2