TEST123
It is currently Sun Nov 29, 2020 1:39 pm

Post a new topicPost a reply Page 3 of 4   [ 52 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: MetAlarm Fest 2013 (d. 6. og 7. september)
PostPosted: Mon Sep 09, 2013 11:21 pm 
Tung Panserviking

Folkelig røvsnaps No. 1 wrote:
Jeg tager også hatten af for initiativet, det er altid godt at se folk der brænder for sagen. Men hvis man vil trække folk til udefra, så må man simpelthen diske op med noget lidt mere "eksklusivt" end det der. Især i disse tider, hvor der jo fandme er metal-arrangementer hver dag året rundt. Man er tvungen ud i at prioritere voldsomt, og så er det altså svært at få folk til at vælge at rejse til Grenå for at høre demo-bands og gengangere.

Men op på hesten igen Skousen, al begyndelse er svært!

Thanks man og jo - jeg sadler om til næste år og har årets fejl med i bagagen til næste gang, jeg laver noget herude.
Der er nemlig rigtig mange arrangementer rundt omkring i landet hver dag. Og med det store udbud vælger folk naturligvis ud fra sin egen smag og ikke mindst ting som pengepungen og lokationen. Først og fremmest var valget af lokationen meget præget ud fra min egen personlige "mission" om at bringe mere metal til Djursland. Jeg har igennem de sidste 6-8 år lavet lidt forskellige metal-arrangementer herude i Grenå og det er meget forskelligt hvor mange folk de har trukket (den bedste gang havde omkring 120 betalende gæster). Men faktum er at der rent faktisk er metal-hoveder herude der gerne vil støtte op om de koncerter. Og det er fedt!

Jeg havde længe gået med idéen om at lave en to dages event, og selvom budgettet var ufattelig lavt, kunne det lade sig gøre. Der skulle helst have været imellem 150-200 betalende inde, men det gik ikke helt som håbet.

Det vigtigste og hovedmålet med MetAlarm Fest har dog hele tiden været, ligesom hjemmesiden/bloggen, at sætte noget fokus på de up coming og undergrunden. Give de her bands en mulighed for at komme ud og spille en koncert. Hvilket lige fører denne her ind i billedet:

Dr.Prutfinger wrote:
Man kunne også prøve at lære at kravle før man går? Måske lave en endagsfestival? Og nej der er jo ingen der vil tage til Grenø for at se dilletanteri og Bands der spiller 400 koncerter om året.

Jeg har selvfølgelig lært nogle ting fra dette arrangement, og du er ikke den første der nævner det med at det nok bare skulle have været en enkelt dag, ligesom de andre gange jeg har lavet koncerter i Grenå. Det var et forsøg og en drøm jeg længe havde gået med. Så fik jeg prøvet det. Næste gang holder vi os til en dag, eftersom Djursland ikke kan bære to dage med up coming og undergrund, når der ikke har været budget til at få fat i to store hovednavne, der kunne trække folk til udefra.
Jeg syntes dog ikke, du kan tillade dig at kalde nogle af disse tolv bands for direkte "dilletanteri". Der var ikke nogen grad af amatør-optræden fra nogen af dem, og de gav sig hundrede procent på både sceneshow og sammenspillet. Og hvilket af disse bands spiller 400 koncerter om året?????
Corpus Mortale spiller en del i år, da de har udgivet "Fleshcraft" og er på en større Danmarks-tour i øjeblikket. Men derudover er der vist ingen af disse bands der har spillet ret meget i år.

18 Kilometer i tarmen wrote:
Jeg læser egentlig ikke skousens opfordring til at "komme ud af hullerne og supporte de up coming og undergrunden rundt omkring i landet" som en reference til alle de, der ikke kom rejsende langvejs fra, men mere som et suk over, at der ikke var flere, der bor i nærheden, der lige gad at hoppe på cyklen. Han henvender det jo netop ikke specifikt til de overvejende udenbys brugere, der har skrevet her i tråden? Altså, jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Du tager ikke fejl. Jeg havde selvfølgelig håbet der ville komme nogle folk udefra, men hovedmålet var at få lokket de lokale bumser til Grenå og bakke op om initiativet og hører hvad der rører sig på vores metalscene for tiden. Jeg bliver tit spurgt om "kommer der ikke snart noget metal igen i byen", og jeg ved tilhængerne er herude. Men det er sgu sværere end først antaget at få dem hevet sammen til disse arrangementer (der var nu stadig en del, specielt lørdag og det var sgu en fornøjelse at se!). Opfordringen var generelt til alle i hele landet om at bakke op om metal-arrangementerne, ikke at "tude" over de ikke kom padlende til Grenå til MetAlarm fra hele landet.

Men fuck nu det. Det gik okay, og de folk der kom havde det skide hyggeligt, og jeg var også af det indtryk de forskellige bands havde det sjovt. Jeg har som skrevet lært en del i år, og vil bruge disse erfaringer til næste gang jeg laver noget i Grenå.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 09, 2013 11:53 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Det er sgu i orden, Skousen. Det kommer dog bag på mig, at der er mennesker på Djursland, der hører metal. Held og lykke med dine fremtidige arrangementer.

Death to false metal

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 6:00 am 
Tung Panserviking

Omegá wrote:
Det er sgu i orden, Skousen. Det kommer dog bag på mig, at der er mennesker på Djursland, der hører metal. Held og lykke med dine fremtidige arrangementer.

Jeg kan også stadig blive forbavset en gang imellem, når man støder på et eller andet 'heavy-hoved' man ikke anede eksisterede herude på de her kanter.
Takker Magnus. Er allerede gået i tænke-boks omkring næste års MetAlarm Fest, med de her forskellige ting fra i år i baghovedet.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 6:03 am 
Fuldvoksen Bledreng

EMPEROR !!!

Horn og bajere, mand!

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 6:53 am 
Den Almægtige Klonpave

Ja, jeg tog også gerne til Djursland for at høre Emperor og drikke cocktails med parasoller i.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 8:23 am 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

j wrote:
Ja, jeg tog også gerne til Djursland for at høre Emperor og drikke cocktails med parasoller i.

Den er jeg i hvert fald med på!

Der kommer vildt mange fede bands!

Image

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 4:41 pm 
Ædelgud Med Ild & Nat Som Portfolio

Jeg skulle sågar kunne holde mig til citronvand, hvis jeg kunne tage til Djursland og høre Emperor.

Men hey, Skousen, har du overvejet at hyre Blazing Eternity?

Image

Det kan godt være at I er stærkest, men jeg er flest!

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 4:50 pm 

Jeg gad faktisk godt komme til Grenå (er det det, eller Grenaa?) Jeg har været i, eller som minimum kørt gennem Ebeltoft og Auning og Thorsager og Rønde og Mørke og Hornslet og Kolind og Allingåbro og Skødstrup og Løgten, men aldrig hverken Grenaa, Trulstrup eller Glesborg. Er der nederen?

Image

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 4:55 pm 
Tung Panserviking

Jeg skulle sågar kunne holde mig til citronvand, hvis jeg kunne tage til Djursland og høre Emperor.

Men hey, Skousen, har du overvejet at hyre Blazing Eternity?

Jeg havde det faktisk i tankerne sidste år. Spurgte Lybbe herinde på et tidspunkt omkring noget spillejob, men han lød ikke så interesseret, så det blev ikke til mere. Men jeg ville da bestemt være klar på Blazing Eternity.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 4:58 pm 

Skriv til ham igen, det kan aldrig skade at spørge!

Image

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 5:15 pm 
Tung Panserviking

Jeg gad faktisk godt komme til Grenå (er det det, eller Grenaa?) Jeg har været i, eller som minimum kørt gennem Ebeltoft og Auning og Thorsager og Rønde og Mørke og Hornslet og Kolind og Allingåbro og Skødstrup og Løgten, men aldrig hverken Grenaa, Trulstrup eller Glesborg. Er der nederen?

Du kan vist stave det på begge måder. Personligt bruger jeg for det meste 'Grenå'.

Lyder som om du har taget en bus fra Ebeltoft og så pløjet igennem Syddjurs på vej mod Århus eller Randers. Trustrup er ikke en speciel charmerende by. Den er lige som Tirstrup og Auning - man kører bare igennem dem for at komme videre. Men den har til gengæld et af landets mest besynderlige værtshuse i udseendet udefra. Det ligner et lille hus som alle andre. Eneste forskel er skiltet "Madam Mim" udenfor. Indenfor er der heldigvis lidt mere bodega over den, og ikke den dagligstue man først frygter at møde derinde. Betjeningen har de få gange jeg har været der været meget imødekommende og hyggelig.

Glesborg (eller Glæsborg, som det stavedes i gamle dage) er en rigtig bondeby. Jeg tilbragte 10 år på skolen og har alle dage haft det okay med byen. Kunne dog aldrig drømme om at bosætte mig i der. Det vrimler med turister om sommeren p.g.a. Fjellerup Strand, Bønnerup og sommerhusene i området. Der har altid hersket en vis form for snobberi i bondehøjde over Glesborg, se blot på de fede skilte de har valgt at fyrer op rundt omkring med skriften "Centerbyen i Nørre Djurs".

Grenå er for mig omdrejningspunktet for hele Djursland. Den er ikke lige så pæn og ren som f.eks. Ebeltoft, der virkelig gør noget ud af udseendet og ryet som gammel handelsby. Til gengæld har den sin helt egen charme, og den der "alle-kender-alle"-mentalitet er lige mig. Man føler sig hjemme i Grenå. Den er ikke så stor så man føler sig kvalt, men heller ikke så lille at man føler det er helt ude på bøhlandet. Den kunne bestemt trænge til lidt ansigtsløftning her og der, og der er i øjeblikket lidt problemer med arbejdsløshed (som så mange andre steder), men der er sgu noget over den by.

I det hele taget er Djursland og specielt Nord Djurs den skønneste plet i Danmark og de fleste vender som regel altid tilbage hertil. Hvis de da nogensinde kommer herfra.

Det blev sgu da næsten til en hel turistbrochure.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 5:18 pm 
Tung Panserviking

Skriv til ham igen, det kan aldrig skade at spørge!

Jeg skal lige snakke med Pavillonen en af dagene, når de har fundet ud af hvordan det økonomisk ser ud her bagefter MetAlarm Fest 2013. Så må jeg se hvor meget de er klar på næste år. Forhåbentlig er de klar igen til næste år!

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 5:20 pm 
Udvalgt Protektor (Højridder) af Dommeda

"Der er noget over Grenå."

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 5:56 pm 
Fuldvoksen Bledreng

Uden sådan på nogen måde at være nedladende er noget i den stil, så tror jeg ikke du skal regne med BE i Grenå næste år.

Profile  

PostPosted: Tue Sep 10, 2013 6:17 pm 
Skjoldbærer

Puha Lige at runde Glæsborg for sjov.

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 3 of 4   [ 52 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next