TEST123
It is currently Thu Dec 03, 2020 11:32 pm

Post a new topicPost a reply Page 5 of 5   [ 68 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Author Message
 Post subject: Re: Kill-Town Death Fest 2013 !
PostPosted: Mon Sep 02, 2013 11:54 am 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Herlig, herlig festival igen i år! Jeg elsker Kill-Town Death Fest… Hvor fantastisk at København har så god en festival, der hylder dødsmetal undergrunden.

Torsdag

Reverie lagde ud, og de gjorde det noget bedre end da jeg så deres første koncert i Ungdomshuset i december 2012. Jeg er dog stadig ikke helt oppe at ringe over dem. Jeg har forstået at de arbejder hårdt, og er i fuld gang med at skrive nyt. Måske bandet bliver bedre med årene?
Essenz droppede jeg, da det var ulideligt varmt på Loppen. Det trak mere at hyggesnakke lidt ude foran.
Death Strike var lidt en skuffelse. Det var jo reelt bare Master der spillede… Jeg kunne bedre lide Master koncerten samme sted i juni.

Fredag

Jeg havde lyttet lidt til Cadaveric Fumes online, og det lød interessant. Så jeg troppede op i Ungdomshuset lidt over kl. 15, så jeg kunne få set dette unge franske band. Syntes det lød udmærket, ligesom så mange andre bands på denne festival, lader de til at være ret unge, og har måske ikke den store liveerfaring. Nu fik jeg også købt deres 12”, og den skal jeg have lyttet ordentligt til. Ser frem til at følge bandet fremover.
Alchemyst nedprioterede jeg til fordel for en tur på pizzeria. Mens jeg sad der, kom der et større regnskyl. Det var heldigvis var drevet over da pizzaen var fortæret.
Tilbage til festivalens nok mest smadrede band, Ogdru Jahad. Jeg har kun lige kort fået lyttet til deres første fuldlængde. Men det lyder jo fint nok. Ret kompromisløs og smadret black/death der får mig til at tænke Archgoat. Lyden var ikke den bedste, men bandet har sikkert heller ikke søgt en krystalklar lyd til deres show.
Nu et af de bands jeg havde glædet mig mest til, svenske Entrails. Synes ikke helt deres nyeste udspil er helt på højde med forgængeren ”The Tomb Awaits”. Men live holder sangene 100%. Catchy svenskerdød anno de tidlige 90ere. Dette band er klart et af de bedste svenske bands pt. Tjek deres plader, og se dem live næste gang de er i landet! Under koncerten var der en gut der stagedivede, og sigtede efter Dahl. Heeeey, hold op med det! Men jeg blev stående, og han prellede af og ramte gulvet derefter.
Det er først indenfor de senere år, at jeg har opdaget Convulse. Relapse var så flinke at genudgive World Without God. Det er en glimrende skive, dog synes jeg ikke det er helt så fedt som Demigod, tidlig Sentenced eller Demilich. Deres nye EP har jeg lyttet lidt til, den er ok uden at være prangende. Så jeg var lidt spændt på denne koncert. Syntes virkelig de leverede varen, superfedt at opleve noget af den tidlige finske dødsmetal live. Det lød meget bedre end på plade.
Drowned kender jeg fra Viscera Terræ EPen. Den er okay, men jeg har altid opfattet dem lidt som et Necros Christos sideprojekt. Det passer sikkert ikke, og Mors Dalos Ra er for resten også ude af bandet nu. De spillede okay, men sangene fanger mig ikke rigtigt.
Rottrevore var bare godt! Det var virkelig intenst, og hold kæft hvor materialet holder live! Lyder meget bedre end på plade, virkelig fedt at se dem live. Bandmedlemmerne var sgu cool, især den tykke guitarist var meget imødekommende og snakkesalig.

Lørdag

Puh, alderen trykker efterhånden... Det var hårdt at komme ud af sengen lørdag morgen. At sidde og lytte til og rode med de nyindkøbte plader, hjælper jo på det. Lige at putte en gammel Charles Bronson film i DVD afspilleren, og få lidt mad inden afgang var jo rart.
Jeg har de to album med Obscure Infinity, og især det første er rigtig godt. Derfor var det jo en god idé at dukke op igen lidt tidligt, så man kunne få deres koncert med. Jeg syntes det holdte ganske udmærket, en meget energisk sanger. Afgjort et af de bedste tyske bands for tiden.
Katechon så jeg meget lidt af. Det var intenst og det hele, men ikke videre spændende. Min svenske bekendte Åsa var dog meget begejstret.
Tyrkiske Engulfed havde jeg hørt lidt med, og det lød jo interessant. Rigtig dyster og aggressiv dødsmetal fra Istanbul. Generelt er bookerne gode til at finde nogle gode tyrkiske bands, Burial Invocation var også rigtig gode… Jeg fik købt deres EP derude, og det er en stærk udgivelse. Dette band tror jeg vi kommer til at høre meget mere til i fremtiden.
Jeg har lyttet lidt til Lantern, og må indrømme at det ikke siger mig så meget. Matt fra Dark Descent er ellers helt oppe at ringe over det, jeg deler desværre ikke helt hans begejstring. Ville virkelig godt kunne lide det, men det fænger mig ikke helt. Synes vokalen er lidt underlig. Slet ikke dyb nok. De lyder dog ikke så meget som andre finske bands, det er lidt fordelen ved deres scene. Bands derfra er meget varierede.
Pentacle var det bedste band på festivalen for mig. Hold op hvor var der tryk på fra start til slut! Materialet egner sig virkeligt til at blive spillet live. Håber de gæster DK igen engang.
Trætheden var så småt begyndt at melde sig. Men så var det jo heldigt, at der nu kom nedstemt og blasfemisk dødsmetal på programmet. En nedstemt og tungere version af Deicide, med en dybere vokal. Det var sgu ret fedt live. Jeg fik købt deres Infernal Warriors of Death album, men efter de første par gennemlytninger, synes jeg umiddelbart materialet er bedre live end på anlægget derhjemme. Deres næste udspil skal da klart tjekkes! Jeg fik fat i en setliste, men kan ikke finde den nu. Jeg må have tabt den på vej hjem. :(
Jeg har det lidt svært med Tribulation. Den første plade er god, det jeg har hørt fra den nye, siger mig ikke det store. Det er noget anderledes end debuten, og lader til at være en udgivelse der tager tid at komme ind på livet af. Live havde jeg det på samme måde. Sangene fra debuten var gode, mens det de spillede fra The Formulas of Death ikke sagde mig alverden. Jeg var efterhånden også godt træt nu, og det hjalp ikke på koncertoplevelsen.
Exhumed sluttede en lang dag af omkring kl. 1. Jeg holdte kun ca. 5 numre, før jeg måtte luske hjem efter en lang dag. Det jeg hørte var okay.

Søndag

Jeg var her kun i ca. 2 timer, da jeg ville se Into Darkness. Resten af programmet denne dag var slet ikke mig. Into Darkness gjorde det lidt på det jævne. De levede nok ikke helt op til forventningerne. Underligt at starte med at spille et Asphyx cover… Men et ungt band, der skal blive spændende at følge.

Alt i alt en super festival igen i år. God musik, godt selskab, billige øl og mulighed for at bruge alle sine penge på plader!

Forslag til bands næste år: Unanimated, Necrophobic, Acheron, Repugnant, Demonical, Gouge, Disfigured Dead, Scolex, Bone Sickness, Dissect, Desolate Shrine, Desecresy, Demilich, Horrid, Vomitor, Ataraxy, Binah, Deathcult, Graveyard (ES), Father Befouled, Gutwrench, Krypts, Offal, Putrevore, Purtenance, Ritual Necromancy, Onirocous, Morbid Flesh, Scaremaker, Teitanblood, Decrepitaph, Grave Ritual.

Der er stadig så mange gode bands der ikke har spillet på denne festival! Talentmassen er enorm. Krypts har spillet der, men deres nye plade er virkelig god. Jeg gad godt høre det materiale live.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 02, 2013 12:28 pm 
Klonslettens Nye Metasherif

Det var ikke voldsomt meget jeg fik set i år, men som sædvanlig en helt genial festival. Drowned var det bedste om fredagen, jeg kan lide dem langt mere end Necros Christos. Lørdag var det mest overbevisende Tribulation, så jeg skal vist lige høre Formulas of Death noget mere. Jeg havde set frem til en festlig Exhumed-koncert, men det blev desværre lidt kedeligt i længden.

Anhedonist var det band jeg havde glædet mig mest til (sammen med Drowned) og de skuffede ingenlunde, det var så hjernedødt godt. Klart festivallens højdepunkt og jeg er glad for at jeg, i modsætning til tidligere år, rent faktisk fik slæbt min uduelige krop ud om søndagen også, selvom den af samme årsag ikke helt vil som jeg vil i dag.

Programmet var lidt mere lunkent i år end det plejede at være, synes jeg, men stemningen på Killtown er der stadig ikke mange ting, der slår og jeg vender med glæde tilbage næste år. Næste år kunne det være fedt med Bone Sickness, Incantation (få det nu bare til at ske), Disma, Impetous Ritual, Azoic, Mitochondrion, Autopsy (ønsketænkning..), Teitanblood, Vasaeleth eller Abyssal (hvis de da er begyndt at spille live til den tid).

Profile  

PostPosted: Mon Sep 02, 2013 12:59 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

Nå ja, Disma glemte jeg. Det kunne være fedt! Især fordi de ikke gæster Skandinavien på deres Europatour i efteråret.

Profile  

PostPosted: Mon Sep 02, 2013 2:53 pm 
Kultmedlem

Moesbys og mine erfaringer fra i år er meget ens, som sædvanligt fik vi set for lidt musik og røget rigtig mange joints (og jeg kunne finde ud af at kaste bajere i nakken igen i år). Programmet haltede ikke ligefrem i år, men der var lidt flere intetsigende bands end de andre år - men stemningen i Ungeren er jo altid toppen alligevel. Convulse, Drowned og især ANhedonist var -virkelig- fedt.

Før var jeg direktør
Nu er jeg portør
På Hvidovre Hospital
Alt er gået galt

Profile  

PostPosted: Mon Sep 02, 2013 3:10 pm 
Skjoldbærer

moesby wrote:
Teitanblood, Vasaeleth eller Abyssal (hvis de da er begyndt at spille live til den tid).

mig bekendt spiller Teitanblood heller ikke live

Tomme LP covers søges: http://www.nwnprod.com/forum/viewtopic. ... 479#939479

Profile  

PostPosted: Tue Sep 03, 2013 3:27 pm 
Yngre Panserviking

Det gør godt nok ondt at have det så godt.

Fredag var fed. Der var katastrofal lyd først på dagen, men det blev bedre i løbet af aftenen (og weekenden). Entrails, CUUUNVUUULS og Drowned var alt sammen kanon. Mest Entrails synes jeg egentlig, men der var promillen også helt optimal. Jeg kan ikke helt huske om jeg fik set noget af Rottrevore eller hvornår jeg angiveligt har lagt mig til at sove i et hjørne. Det havde været en meget lang dag.

Lørdag kunne man godt blive fuld igen. Især til Tribulation. Og jeg hyggede mig fint til Exhumed.

Søndag var det godt nok hårdt at være til. Anhedonist var det perfekte punktum. Min krop satte ud under koncerten og det er først nu jeg sådan kan fungere lidt igen.

Lækker, lækker festival og lækre pommes og lækre mennesker. Jeg vil også gerne komme og høre Disma næste år. Eller Desecravity?

Profile  

PostPosted: Wed Sep 04, 2013 8:09 pm 
Hærdet Panserviking

Der var mange højdepunkter: Funeralium, Indesinence, Ophis, Anhedonist, Blaspherian, Engulfed, Rottrevore, Drowned ... Entrails kom jeg #¤% for sent til. Lort.

Fed festival, jeg bør komme næste gang også.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 06, 2013 12:44 am 
Skjoldbærer

Jeg var virkelig dårlig til at være til Kill Town i år, men det jeg nåede var såmænd hyggeligt nok. Musikalsk var det vist kun ja-hat band og Drowned der rigtig tog kegler for mig. Lørdag glemte jeg at dukke op (øl) og søndag var nærmest opgivet på forhånd, da det reelt kun var Anhedonist der trak - og de var jo sat til at spillede klokken lort. Oh well...

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 5 of 5   [ 68 posts ]
Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5