TEST123
It is currently Wed Jan 20, 2021 4:18 am

Post a new topicPost a reply Page 9 of 12   [ 166 posts ]
Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Wacken 2013
PostPosted: Tue Jul 09, 2013 7:02 pm 
Skjoldbærer

mindcleener wrote:
For at prøve noget nyt her på mit sidste år på Wacken, hiver jeg og mine rejsekammerater teltpløkkerne op fra vores sædvanlige sted og bosætter os oppe ved Livescenen lejren. Det har så også kun taget 10 år

Hvorfor er 2013 dit sidste år på WOA? Jeg selv startede (også?) i 2004 og skal derned for 10. år i træk i år. Det betyder, at jeg også gør mig mine overvejelser omkring, hvorvidt WOA er det rigtige sted, jeg valfarter til hver sommer. Der er jo så rigeligt med udmærkede alternativer, der måske også er værd at overveje. Men, som vi/jeg har snakket om før, så er logistikken jo perfekt. 1½ times kørsel syd for grænsen. Det bliver ikke meget nemmere.

Omvendt, jeg er da også lidt sulten efter nye oplevelser, hvorfor jeg er nysgerrig for at høre om dine bevæggrunde for at droppe WOA fremover.

... on that note, så må jeg lige ind og for alvor lave en seriøs running order i aften. Nu skal der sgu til at planlægges. 8)

Profile  

PostPosted: Tue Jul 09, 2013 8:06 pm 
Dommedagsdiscipel ved Sandhedens Nord

KongKent wrote:
mindcleener wrote:
For at prøve noget nyt her på mit sidste år på Wacken, hiver jeg og mine rejsekammerater teltpløkkerne op fra vores sædvanlige sted og bosætter os oppe ved Livescenen lejren. Det har så også kun taget 10 år

Hvorfor er 2013 dit sidste år på WOA? Jeg selv startede (også?) i 2004 og skal derned for 10. år i træk i år. Det betyder, at jeg også gør mig mine overvejelser omkring, hvorvidt WOA er det rigtige sted, jeg valfarter til hver sommer. Der er jo så rigeligt med udmærkede alternativer, der måske også er værd at overveje. Men, som vi/jeg har snakket om før, så er logistikken jo perfekt. 1½ times kørsel syd for grænsen. Det bliver ikke meget nemmere.

Omvendt, jeg er da også lidt sulten efter nye oplevelser, hvorfor jeg er nysgerrig for at høre om dine bevæggrunde for at droppe WOA fremover.

... on that note, så må jeg lige ind og for alvor lave en seriøs running order i aften. Nu skal der sgu til at planlægges. 8)

Der er flere faktorer som spiller ind, men de væsentlige ting er som følger:

1- Festivalen er blevet alt for stor til mine nerver. Det har hjulpet meget med de nye indendørs scener, men der er stadigvæk alt for mange mennesker placeret på et lidt for lille område.
2 - Programmet. Det er mere forudsigeligt end valgslogans fra Dansk Folkeparti og indeholder færre og færre navne jeg ikke har set før. Der er så mange gengangere hvert andet år at trykkeriet som laver plakaterne nærmest har den halve plakat liggende på forhånd.
3 - Min glæde ved små festivaler. Stemningen de steder er uovertruffen og gør mig rigtig glad. Metal Macig og Muskelrock er fremragende eksempler
4 - Sidst men ikke mindst er det nok fornyelsen ved andre festivaler der gør sig gældende. Næste år satser jeg f.eks. på langt om længe at tage til Inferno og det gør jeg gerne på bekostning af Wacken 2014 (for halvdelen af de optrædende har jeg jo set i forvejen)

Profile  

PostPosted: Tue Jul 09, 2013 8:13 pm 
Tung Panserviking

Morten- jeg tror på det, når jeg ser det! :D

Det har du efterhånden sagt et par gange nu, men du dukker op alligevel hvert år (og hurra for det! :øl2: )

Profile  

PostPosted: Tue Jul 09, 2013 9:41 pm 
Skjoldbærer

Knobi Brot wrote:

Det har du efterhånden sagt et par gange nu, men du dukker op alligevel hvert år (og hurra for det! :øl2: )

Det samme kan siges om mig. :lol: Jeg er en glad idiot, der har været træt af Wackens program i flere år og alligevel tropper jeg op. -lamer-

Diskuterede det faktisk med en ven for nylig. Vendepunktet for Wacken kom i 2008 da de første gang kunne annoncere Iron Maiden. Da blev festivalen sgu lige pludselig stor. Faktisk var den allerede noget større i 2007 end den var i 2006 (da man flyttede Party stage og gjorde den lige så "stor", som Black og True), hvor jeg synes, at 2004 - 2006 var cirka samme størrelse og præcis den periode, jeg blev pjattet med festivalen.

Oh well... gamle nar! -bang-

EDIT: Ah, og tak for uddybende forklaring, mindcleener. Jeg forstår dig udmærket.

Profile  

PostPosted: Tue Jul 16, 2013 12:07 pm 

Knobi Brot wrote:

Jeg ved det, jeg ved det. Men de skal godt nok hive de vildeste navne op af hatten for at kunne lokke mig igen.
Jeg vil derfor allerede idag komme med et forsigtigt gæt på hvem de annoncerer som navne på plakaten for 2014:

In Extremo - Kreator - Sodom

Profile  

PostPosted: Wed Jul 17, 2013 8:48 am 
Skjoldbærer

Sygt nok, mand. Hvis Motörhead så også lover, at komme i 2014 efter deres aflysning i år, så er det jo helt vildt. Hvis de til sidst krydrer det med Saxon, så kommer jeg på Wacken i 2014 og de næste 200 år derefter..!!

Profile  

PostPosted: Wed Jul 24, 2013 9:35 pm 
Tung Panserviking

Min umiddelbare plan:

Onsdag:

12.15 Henry Rollins (Spoken Word)
16.15 Mambo Kurt
23.30 Mambo Kurt

Torsdag:

17.00 Annihilator
20.15 Deep Purple
22.15 Rammstein

Fredag:

13.30 Gojira
16.00 Ugly Kid Joe
17.15 Pretty Maids
18.30 Soilwork
20.00 Mambo Kurt
22.30 Doro
00.15 Amorphis

Lørdag:

13.30 Scott Ian (Spoken Word)
14.30 Die Apokalyptischen Reiter
15.45 Lamb of God
17.00 Anthrax
18.30 Danzig
20.00 Mambo Kurt
21.00 Alice Cooper
22.45 Nightwish
00.30 Meshuggah

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 12:35 am 
Skjoldbærer

Er Mambo Kurt en eller anden der bare er skrupskør eller sådan noget?

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 1:48 am 

Møgelcunt wrote:

Ja. Jeg har aldrig forstået fascinationen af ham

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 5:36 am 
Skjoldbærer

mindcleener wrote:
Møgelcunt wrote:

Det er der ingen ædru mennesker, der nogensinde har.

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 5:59 am 
Tung Panserviking

KongKent wrote:
mindcleener wrote:
Møgelcunt wrote:

Det er der ingen ædru mennesker, der nogensinde har.

Men hans covernumre af hhv. Slayer og Scooter er mega fede, når man er fuld :hot:

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 8:44 am 
Skjoldbærer

På det punkt er vi uenige. Jeg så 10 minutter (max!) af MamboKurt i en god brandert sidste år. Allerede efter 30 sekunder stod det klart for mig, at jeg ikke på noget tidspunkt kommer på bølgelængde med dem, der stod og tilbad manden, som var han Tysklands svar på Povl Kjøller og dennes dejlige cykel. Selv fuld kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle spilde min kostbare tid på denne jord med det bras. Jeg anerkender dog faktum, at man sommetider kan stå og skråle med på noget fordi det er så himmelråbende idiotisk og tåbeligt, at man i stedet for at blive vred bliver nødt til at overgive sig til latter for underbevidst at retfærdiggøre eksistensen af det øjeblik i ens liv.

Nu jeg kommer til at tænke over det; sådan bliver WOA'13 vel næsten fra start til slut i år med det program. Jeg bliver nødt til at købe mere end én papvodka ved Poetzsch.

Profile  

PostPosted: Thu Jul 25, 2013 10:13 am 

KongKent wrote:
På det punkt er vi uenige. Jeg så 10 minutter (max!) af MamboKurt i en god brandert sidste år. Allerede efter 30 sekunder stod det klart for mig, at jeg ikke på noget tidspunkt kommer på bølgelængde med dem, der stod og tilbad manden, som var han Tysklands svar på Povl Kjøller og dennes dejlige cykel. Selv fuld kan jeg ikke se, hvorfor jeg skulle spilde min kostbare tid på denne jord med det bras. Jeg anerkender dog faktum, at man sommetider kan stå og skråle med på noget fordi det er så himmelråbende idiotisk og tåbeligt, at man i stedet for at blive vred bliver nødt til at overgive sig til latter for underbevidst at retfærdiggøre eksistensen af det øjeblik i ens liv.

Nu jeg kommer til at tænke over det; sådan bliver WOA'13 vel næsten fra start til slut i år med det program. Jeg bliver nødt til at købe mere end én papvodka ved Poetzsch.

Jeg kunne ikke være mere enig. Men så er der heldigvis mere plads for Knobi at danse rundt på, mens vi andre drikker os ned i billig vodka

Profile  

PostPosted: Sat Jul 27, 2013 6:55 pm 
Yngling

Er der ikke nogen, som kan anbefale nogle mindre bands, der ikke er middelalder/pirat/techno/gøjlermetal. Jeg ligger stadig i fosterstilling og græder over hvor dårligt programmet er. Indtil videre skal jeg se Candlemass, Danzig, Ihsahn, Gojira og Nagelfar, udover det skal jeg tjekke Kryptos og Ragnarok ud.

Profile  

PostPosted: Sat Jul 27, 2013 7:31 pm 
Kultmedlem

Jeg har ikke tjekket programmet før, for jeg skal ikke med og er bare gået ud fra, at det ville være elendigt som sædvanligt, men for satan hvor er det vildt i år. Der er ikke et eneste band, jeg ville se. Men du kan da tage ned og glo på Annihilator.

Før var jeg direktør
Nu er jeg portør
På Hvidovre Hospital
Alt er gået galt

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 9 of 12   [ 166 posts ]
Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next