It is currently Sun Oct 22, 2017 6:23 pm

Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 3 posts ]
Author Message
 Post subject: Marilyn Manson, Paradise Lost og Satyricon
PostPosted: Fri Oct 06, 2017 10:53 pm 
Storslået Tidevandskriger

De har alle tre nye albums ude. Jeg har lyttet dem igennem her til aften i selskab med en flaske rødvin. Her er min umiddelbare bedømmelse af dem.

Marilyn Manson - Heaven upside down: CCCC
Hans sidste album var et overraskende godt comeback, hvor numrene havde en tendens til at være lidt for lange. Jeg synes det nye album er lidt skarpere, og han er blevet en anelse mere samfundsobserverende end han ellers har været de sidste 10 år. Det klæder ham. Så slipper vi for hans klynkeri over egen eksistens. Rent musikalsk holder den niveauet fra The Pale emperor. Selvfølgelig lever den ikke om til de klassiske albums fra før 2000, men der er lidt gnist tilbage i Manson.
Kan bedst sammenlignes med Holy Wood af hans tidligere udgivelser.

Paradise Lost - Medusa: CCCCC
Kæft det er tungt. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så glad for et Paradise Lost album efter en første-gangs-lytter. Jeg spår at titelnummeret er en ny-klassiker. Blandingen af growl og ren sang fungere udmærket for mig og der er mange stærke riffs på albummet. Tilgiver dem fuldstændig at de udgav s/t, som stadigvæk er deres tyndeste kop pis. Hvis de fortsætter ned af den her (klassiske) sti, så bliver Paradise lost' efterår en fantastisk rejse. Blood and chaos er min favorit.

Satyricon - Deep Calleth upon deep: CCc
Huh? Hvad fanden skete der her? Altså det er ikke fordi der ikke er gode ideer hist og her, men det virker virkelig ikke særlig gennemarbejdet. Når man tænker på at samme band har udgivet nogle ret stærke black rock n roll albums de sidste 15 år, så giver det her album slet ingen mening... Og hvad fanden sker der for den trommeproduktion. Altså jeg forventer ikke meget af blackmetaltønder, men det er godt nok fladt det her. Intet tager de stygt pis på os, eller er det her Satyricon der tager et kæmpe frikvarter.

Skål

Enig eller uenig?

Last edited by Onkel Arnt on Mon Oct 09, 2017 5:41 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject: Re: Marilyn Manson, Paradise Lost og Satyricon
PostPosted: Sun Oct 08, 2017 10:13 am 
Dommedagskriger

Min mening om Lost står i gig tråden i Pitten.......
Jeg glæder mig til at høre Manson. Håber han snart laver noget ordentligt igen. Holyfuck er hans sidste gode, selvom der måske er nogle skiver jeg ikke helt har fået hørt.....

Pretty Maids: Fuckmaker
Obituary: Fucktuary

Profile  

Post subject: Re: Marilyn Manson, Paradise Lost og Satyricon
PostPosted: Thu Oct 12, 2017 5:57 pm 
Tidevandskriger

Har umiddelbart svært ved at finde begejstringen for den nye Manson. Hans sidste album var hans måske stærkeste, sammen med Mechanical Animals. Jeg synes hele hans legen med Satan og det okkulte begynder at blive en anelse trivielt.

Satyricon - er næsten enig. De to singler de smed ud som forsmag, virker umiddelbart til at være det bedste på cd´en. Det er en underlig gang ruskumsnusk, som jeg har svært ved helt at forstå eller falde på røven over. Glæder mig dog stadig til koncerten i næste uge. De har udgivet så mange konge skiver efterhånden, så en enkelt svipser overlever jeg nok.

Paradise Lost - har ikke fået lyttet helt nok til den endnu, men jeg elsker de er gået old-school på deres gamle dage - deres sidste album var fremragende.

Profile  

Post a new topicPost a reply Page 1 of 1   [ 3 posts ]